egészséges receptek és alapanyagok

Csakajó

Csakajó

De mire is jó az útifű maghéj?

2014. december 05. - ladyfit

utifumaghej_csakajo.jpgÚtifűmaghéj, psyllium husk. Rengeteg receptben láttam, főleg nyers édességekben, és akkor azt gondoltam, nehogy már ezt is megvegyem, már mindenem van otthon. Aztán úgy alakult, hogy minden tiltakozásom ellenére, hét év után antibiotikumot kellett szednem, ami a bélflórámon is kifejtette kártékony hatását. Szerettem volna valami természetes dolgot, ami jót tesz nekem, és nem kell sokezer forintot elköltenem különböző probiotikumokra.

Itt jött a képbe az útifű maghéj. Ez az egynyári bolhamag útifű elnevezésű növény maghéja. Rosttartalma 85%-os, nem felszívódó, így a rostszegény tápálkozáson is lehet vele könnyen segíteni. Emellett bármilyen kellemetlen emésztőrendszeri (nem krónikus) probléma esetén enyhülést adhat, mert segít helyreállítani a normális emésztést. Puffadásos, hasmenéses vagy székrekedések panaszokat is enyhíthet. Fontos azonban, ha ezek a problémák tartósak, forduljunk orvoshoz.

Hogyan is működik? A bélfalon lerakódik minden rossz, hiszen az átlagember táplákozása fehérjékben és szénhidrátokban gazdag, így kevés a rost ahhoz, hogy kisöpörje a bélfról a fel nem szívódott anyagokat. Az útifű maghéj, mivel nem felszívódó élelmi rost elfogyasztva a bélredőkbe lerakódott salakanyag ellen is hatékony.

Folyadékkal érintkezve zselésítő reakció keletkezik, vagyis a gyomorban a folyadékkal vegyül és nem irritálja a nyálkahártyát.

Akár 10-szeres folyadékmennyiséget is fel tud venni, ezért egyfajta telítettségérzetet is okoz, így akár kevesebbet is eszünk. Én reggel szoktam enni és valóban, délig ilyenkor nem igazán vagyok éhes. Persze ez teljesen egyéni dolog.

Ha tisztítókúraként szeretnénk használni, akkor reggel és este étkezés előtt 30 perccel keverjünk el egy csapott evőkanálnyi útifűmaghéjat két deciliter folyadékban. Ez lehet víz vagy gyümölcslé, tejjel nem lép reakcióba. Én narancs-grapefruit lébe kevertem most. Ami még fontos, hogy mivel zselésítő hatása van, így a keverés után azonnal igyuk is meg, ne kezdjen el sűrűsödni. Ha nem akarjuk kúraszerűen alkalmazni, akkor kerülhet pudingokba, főzelékbe vagy levesbe, sűrítés céljával.

A bejegyzés trackback címe:

https://csakajobolt.blog.hu/api/trackback/id/tr426960927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása