egészséges receptek és alapanyagok

Csakajó

Csakajó

Természetes koktél nátha ellen: citrom és gyömbér

2014. december 08. - ladyfit

csakajo_gyomber.jpgMeg sem tudom számolni, hogy mennyi Neo citrant fogyaszthattam el életem során, amikor egyszer egy olyan helyen ért a megfázás, ahol nem volt neo citran. Szegény ember abból főz, ami van, így ajánlották nekem a citrom és gyömbér kombót. Azóta nem telik el tél enélkül, iszom ha úgy érzem bújkál bennem valami, és akkor is ha megtalál a szokásos háromnapos megfázás. 

De miért is ilyen szuper dolog a gyömbér: hatóanyaga a gingerol, ami hasonló az erőspaprikában található kapszaicinhez, erős baktériumölő hatással rendelkezik, gyulladáscsökkentő, fájdalomcsillapító, serkenti az anyagcserét. Egyébként az étvágytalanságon is segít, bár én ezt nem tapasztaltam, kismama barátnőim viszont émelygésre ettek gyömbéres kekszet. 

Egyébként rokona a kurkuma és a kardamom, szép kis család. 

Pofonegyszerű a recept, mindenki egészségére:

Hozzávalók:

3 dl víz

Kb. háromcenti hosszú gyömbér ( én szeretem az ízét, szóval többet is szoktam beletenni)

Fél citrom leve

Ízlés szerint méz

Elkészítés:

A gyömbért felszeletelem, majd vízzel együtt kis lábosban megmelegítem. Nem melegítem forrásig, csak kb. 90 fokra. Ha vízforralónk van, akkor az abban melegített vízzel nyakon öntjük. Ekkor adom hozzá a citromot, majd még melegen fogyasztom. (Hidegen is finom, nyáron frissítő)

Egészséges hetet mindenkinek!

10833922_10204459938612713_285650394_n.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakajobolt.blog.hu/api/trackback/id/tr856967867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása